AAHR's Championat 2017

Som noget nyt i 2017 starter vi nu op med AAHR Championatslister.

Da året jo er startet, inden vi starter championatet, så tæller resultater opnået fra den 1. januar 2017 selvfølgelig stadig. Resultater opnået efter den 1. januar 2017 skal indsendes til Sandie inden den 15. marts 2017 for at tælle med.

På Championatslisterne samler man point sammen i løbet af året, for  hver gang man er ude og ride stævne.  Championatslisterne kører fra den 1. januar 2017 til og med den 31. december 2017, og vinderne kåres i 2018 til generalforsamlingen. Kåringen foregår til hest. Der vil være dækken, store flotte rosetter og diverse andre gode sager at ride om, til vinderne af henholdsvis dressur hest, dressur pony, spring hest og spring pony.

Senest 14 dage efter hvert stævne indberetter man sine resultater til Sandie på mail

hvorefter hun vil samle sammen og holde styr på scoren. Dem, som ved årets udgang har flest point, bliver vinderne af Championatslisterne 2017.

REGLER:

1. Start i klasser, man er OUT'et af, giver ingen point.
  2.  Man skal være medlem af AAHR og meldt til start for AAHR til stævnet, før det er point-givende.
  3. Der gives kun point i klasser med 3 eller flere starter.
  4. Starter man en klasse, der er åben for alle, tæller point ikke med, hvis man starter en klasse, man er OUT'et af.
  5. Hvis resultaterne ikke ligger på DRF Live, bedes der tages billede af resultatlisten som dokumentation.
  6. Point følger ekvipagen og ikke rytteren eller hesten.
  7. Point opnås kun ved stævner arrangeret af klubber under DRF.
  8. Placering i mesterskaber/cups giver både point for hver enkelt afdeling/klasse, samt for det samlede resultat.
  9. I hold- og parkonkurrencer gives der point som normalt, afhængig af stævnets kategori.
  10. I tilfælde af evt. "twist" vil sagen blive fremlagt for AAHR's bestyrelse, og deres afgørelse er endelig.
  11. Der gives point ud fra nedestående skema.
  12. D-klasser til et C-stævne giver point som D-stævne. C-klasser til B-stævne giver point som C-stævne osv.
  13. Starter ved "ring og rid" arrangementer er ikke pointgivende.

Kopier gerne dette ind for hver klasse, du indberetter, du har startet:

Dato:
Klub:
Stævne kategori:
Navn på rytter:
Navn på hest:
Klasse:
Placering:
Evt. link til resultater på DRF Live:

POINTSYSTEM

Hver start giver 1 point, for hver klasse man starter, uanset om man placeres eller ej. Dertil kommer placeringer ifølge dette skema:

1. plads

2. plads

3. plads

4. plads

5. plads

6. plads

7. plads

8. plads

9. plads

10. plads

Andre
placeringer og
0 runder i B0
springning.

Eksempler:
  1. Lille Lise er til et stævne, men bliver ikke placeret - hun får 1 point alligevel, fordi hun har været til start.
  2. Lille Lise er til et D stævne og får en 3. plads. For det får hun 1 point for sin start, plus 11 point for placeringen = 12 point i alt.
  3. Lille Lise er til et stævne, men bliver diskvalificeret - hun får 1 point, fordi hun har været til start.
  4. Lille Lise ride et D stævne med en cup og bliver placeret som nummer 2 lørdag og nummer 3 søndag, og samlet får hun en 2. plads i cuppen. Det vil give følgende point: 13 point for 2. pladsen, 11 point for 3. pladsen, 13 point ekstra for at blive nummer 2 i den samlede cup, samt 2 point for at have startet selve klasserne = 39 point.

Eksempel på indberetning:

Dato: 1./1. 2017
Klub: AAHR
Stævne kategori: D
Navn på rytter: Lille Lise
Navn på hest: Muffe
Klasse: LD1 dressur
Resultat: 1. plads med 69 %
Evt. link til resultater på DRF Live: (link til resultater)

Dato: 1./1. 2017
Klub: AAHR
Stævne kategori: D
Navn på rytter: Lille Lise
Navn på hest: Muffe
Klasse: LC spring
Resultat: ingen placering
Evt. link til resultater på DRF Live: (link til resultater)

HUSK: Lægger der ikke resultater online, skal der kunne dokumenteres resultater via en kopi af resultatlisten, som så medsendes indberetningen.